ANKARA-
Trafikteki
27 milyon 334 bin araçtan 5 milyon 600 bin aracın sigortasız dolaştığına ve
sigorta ücretleri ile muayene ücretlerinin yüksekliğine dikkati çeken TESK
Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Muayene,
vergi ve sigorta ücretlerindeki artışlar ülkemizde trafiğe kayıtlı her 5
araçtan 1’inin trafikte usulsüz dolaşmasına yol açıyor. Yetkili kuruluşun
muayene ücretlerinden aldığı tutarlar esnaf ve vatandaşlarımız için oldukça
yüksek. Bunun içerisinde çoğu vergi borcunu veya sigortasını dahi ödeyemiyor.
Bir aracın vergi borcu ödenmeden muayenesinin yapılmasına da izin verilmiyor.
Trafikte muayenesiz ve sigortasız araç dolaşmaması için bu ücretler düşürülmeli.
Fenni muayene süresi geçen araçlara uygulanan her ay yüzde 5’lik gecikme bedeli
zammı da uzun dönem yaptırmayan için uygulanmalı” dedi.
-“VATANDAŞ
ARACINI HİÇ KULLANMASA YILLIK 15 BİN LİRA GİDERİ VAR”
Kapının önünde duran,
kullanılmayan aracın bile yıllık ortalama giderinin 15 bin lirayı bulduğunu
belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu TESK Genel Başkanı
Bendevi Palandöken, “Günümüzde araç
sahibi olmak çok maliyetli bir duruma geldi. Hiç binilmeyen bir aracın sadece
kapının önünde yatma maliyeti yılda 15 bin lirayı buluyor. Bunun yanında
vatandaş kasko da yaptırmak istese bu rakam doğrudan 25 bin liranın üzerine çıkıyor.
Durumun böyle olması sokakta muayenesiz, sigortasız araçların sayısını
arttırdı. Trafikte sigortasız araçların bulunması büyük tehlike arz ediyor. Bu
sorunun giderilmesi için muayene ve yüksek vergi ücretleri düşürülmeli” ifadelerini
kullandı.
-“MUAYENE
SÜRESİNİ GEÇİREN ŞOFÖR ESNAFININ K BELGESİ DÜŞÜYOR”
Ekmek teknesi araçları olan
şoför esnafının, muayenesini geçirdiğinde K belgesinin düştüğünü vurgulayan Palandöken,
“Ticari araçlar her yıl, özel araçlar 2
yılda bir muayene girmek zorunda. Fakat 575 lira motosiklet, bin 130 lira
otomobil ve bin 528 lira kamyon, çekici gibi araçlardan alınan muayene
ücretleri çok yüksek. İstasyonlarda yarım saat içerisinde bakılan araçlardan
alınan bu tutarların makul bir seviyeye çekilmesi gerekiyor. Öte yandan K
belgesine sahip araçlar, muayene sürelerini 1 aydan fazla geciktirdiğinde
belgelerin düşmesi ve cezai işlemle karşılaşma riskleri de söz konusu.
Mağduriyetin önlenmesi için bu dönemde devletimiz elini taşın altına koyarak araç
sahiplerinin giderlerini hafifletmeli. Ülke ekonomisinin barometresi olan
esnafımızın yanında olmalı” ifadelerini kullandı.