ANKARA- Koronavirüs kapsamında son alınan tedbirlerle
hafta sonu sokağa çıkma yasağında vatandaşların online market alışverişinden
umduğunu bulamadığını dile getiren TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Korona virüs salgınıyla birlikte hafta
içleri saat 21.00’den sonra ve hafta sonları boyunca evde olan
vatandaşlarımızın soğuk havalarda daha çok başvurduğu online gıda
alışverişlerinde ne yazık ki çok sayıda mağduriyet yaşanıyor. Özellikle soğuk
havalarda artan yoğunluk sebebiyle siparişler geç teslim edilirken vatandaşlara
eksik veya hatalı ürünler gönderilebiliyor. Hızlı tüketim malları ve market
alışverişlerini online tercih eden vatandaşlarımız uygulamaları kullanırken
daha dikkatli olmalı. Verilen siparişler, seçilen ürün ve markalar, fatura vb.
gibi dokumanlar dikkatli bir şekilde incelenmeli” dedi.
-“2020’DE ONLİNE ALIŞVERİŞ HARCAMALARI YÜZDE 85 ARTTI”
Pandemide hızlı
tüketim malları ve market alışverişlerini online tercih eden vatandaşlara
uyarıda bulunan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel
Başkanı Bendevi Palandöken, “Covid-19’la
mücadele etmek için alınan tedbirler kapsamında ülkemizde artan evde kalma oranı
ve karantina uygulamaları, internetten alışverişe ve hızlı sipariş verme
kanallarına talebi artırdı. Öyle ki 2020’de online alışveriş harcamaları bir
önceki yıla göre yüzde 85 arttı. Araştırmalara göre ise son zamanlarda online
market alışverişleri 5 kat artış gösterdi. Ancak bu talep artışıyla birlikte
online market alışverişlerinde birtakım aksaklıklar ve mağduriyetler yaşanıyor.
Vatandaşların uygulamalar üzerinden seçip sipariş verdiği ürünlerin yerine benzer
ya da farklı ürünler, seçilen markanın dışında daha pahalı ya da daha ucuz
markalar gönderilebiliyor” diye konuştu.
-“GÖRSELDEKİ ÜRÜN YERİNE FARKLI ÜRÜNLER GÖNDERİLİYOR”
Online market
alışverişlerinde uygulama üzerinden seçilen görseldeki ürün yerine farklı
ürünlerin gönderildiğine dair şikâyetlerin olduğuna dikkati çeken Palandöken, “Vatandaşlarımız uygulamalar üzerinden
gıda ürünleri sipariş ederken görselde seçtikleri ürün yerine benzer ya da farklı ürünler, seçilen markanın
dışında daha pahalı ya da daha ucuz markalar gönderilebiliyor. Hatta
sipariş listesindeki bazı ürünler ücreti ödendiği halde stokta tükendiği
gerekçesiyle gönderilmiyor. Stokta tükenen ürünlerin yerine, sipariş listesindeki
diğer ürünlerin miktarlarında değişiklik yapılarak faturaya yansıtılıyor. Bu
tür mağduriyetler yaşayan vatandaşlarımız fatura vb. gibi dokümanları çok
dikkatli inceleyerek gerekli durumlarda tüketici haklarına başvurmaktan çekinmemeli”
şeklinde konuştu.