ANKARA- Ramazan bayramına sayılı günler kala gözlerin çikolata ve şeker satışları ile bayram alışverişlerine çevrildiği bugünlerde satışların her zamanki gibi canlı olmayacağını vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Türkiye’de en çok şeker ve çikolata Ramazan ve Kurban Bayramlarında satılmaktadır. İki Bayramda 45 bin ton çikolata ve şeker tüketiliyor. Normalde satışların yüzde 60’ı Şeker Bayramı’nda, yüzde 40’ı ise Kurban Bayramı’nda gerçekleşiyor. Covid-19 nedeniyle evlerimizde kaldığımız bu günlerde önceki bayramlar gibi ziyaretleri yapamayacak, çocukların torbalarını bayram şekerleri ile dolduramayacağız. Geçtiğimiz yıl iki bayramda 1 milyar TL olan bayram şekeri satış cirosu bu bayramda fazlasıyla düşecek” dedi.
-“BAYRAM ŞEKERİ SATIŞLARI ÇOK
DÜŞER”
Bayram öncesinde bayram şekeri ve çikolata alışverişleri ile
ilgili değerlendirmelerde bulunan
Palandöken, Türkiye’de ikramlık ve hediyelik çikolata pazarında toplam satışın
yüzde 75’inin bayram döneminde gerçekleştiğini ve 1 milyar TL’lik pazar
olduğunu söyledi. Bayram şekeri satışlarının geçtiğimiz bayramlara göre
bir hayli düşmesinin beklendiğini belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar
Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Bu bayram maalesef diğer bayramlar gibi olmayacak. Birçok
geleneğimizi, sağlığımızı korumak için gerçekleştiremeyeceğiz. Bunlardan en
önemlilerinden birisi kuşkusuz bayram şekerleri. Evimize gelen misafirlerimize
ikram etmek, kapıya gelen çocukları sevindirmek için normalde almadığımız kadar
çok şekerleme, çikolata gibi çeşitli bayram şekeri alırdık. Öyle ki, bayram
şekeri satışları birkaç haftada, 1 yıllık ciroya denk gelecek kadar çok
satılırdı. Bu bayram ise bu satışların olmayacağını düşünüyoruz” diye
konuştu.