ANKARA-
Kış
aylarında gelen turist sayısının yaz aylarındaki kadar çok olmasının önünde
hiçbir engel olmadığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Aralık, Ocak ve Şubat aylarını kapsayan kış
döneminde gelen toplam turist sayısı, yazın yalnızca Temmuz ayında gelen turist
sayısından az. Hâlbuki ülkemiz turizmde 4 mevsimde de aynı sayılarda turist
ağırlayacak kapasite ve güzellikte. Hem kış turizminin yaz turizmindeki kadar
dolu ve verimli geçmesi hem de kışın yaza göre istihdamda yaşanan gerilemenin
önüne geçmek için reklam ve tanıtımlar artırılarak ülkemizin kış turizmi
potansiyeli iyi değerlendirilmeli. Aynı zamanda kongre turizminin de kış ayları
ağırlıklı yapılması kışın istihdamı artıracak hamleler olacaktır” dedi.
-“KIŞIN
3 AYDA GELEN TURİST SAYISI YAZIN 1 AYDA GELENDEN AZ”
Kışın gelen turist sayısının yazın 1 ayda gelen
turist sayısından az olduğuna dikkati çeken Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar
Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “2017 yılı Ocak, Şubat ve Aralık aylarında ülkemize toplam 4,9 milyon
turist gelirken, Temmuz ayında 5,8 milyon turist gelmişti. 2018 yılının aynı
kış döneminde 6,2 milyon turist gelirken yine Temmuz ayında 6,5 milyon turist
gelmişti. Yani yılın en çok turistinin geldiği Temmuz ayı tek başına 3 aylık
kış döneminden daha fazla turist çekiyor. Oysaki ülkemiz 4 mevsimde de yüksek
sayılarda turist çekebilecek kapasite ve güzel kaynaklara sahip. Yazın kıyı
kesimler ne kadar verimli ise kışın da birçok seçeneğimiz var. Kaplıcalar,
kayak merkezleri gibi turist çeken merkezlerin kapasitesi ve cazibesi daha da
artırılmalı. Çünkü kışın da, turizmin yaz kadar bereketli geçmesinin önünde
hiçbir engel yok” diye konuştu.
-“KIŞIN
DARALAN İSTİHDAM REKLAM VE TANITIMLARLA ARTIRILMALI”
Reklam ve tanıtımların cazibe artırmak ve
turist çekmek için en önemli kriter olduğunun altını çizen Palandöken, “Aralık, Ocak, Şubat dönemi olan kış
aylarında mevsimsel olarak işsizlik artıyor, istihdam daralıyor. Bunun önüne
geçmek için tesislerin ve kaynakların daha çok kişiye ulaşması, kapasitesinin
artırılması kadar önemli. Kayak merkezlerinin, termal kaynakların olduğu
kaplıca ve turistik yerlerin, hem sağlık açısından hem de turistik açıdan
cazibe merkezleri olduğunu tanıtım ve reklamlar ile göstermeliyiz. 2023 turizm
hedeflerine ulaşmak için anahtar nokta bilinilirliği artırmaktır. Çünkü çok reklam
ve tanıtım, o kadar çok insan çeker ve bu da tesislerin her daim iş yapması
yani işsizliğin de kışın artmaması anlamına gelir. Öte yandan kongre turizmi
kapsamında gerçekleşen organizasyonların kış ayları ağırlıklı yapılması da
kışın yaşanan istihdam azalması sorununu büyük oranda çözecektir” şeklinde
söyledi.