HALLERDE 3 LİRA OLAN DOMATES, BÜYÜK MARKETLERDE 10 LİRA

 "TEK BAŞINA PİYASANIN AKTÖRÜ OLUR"
            Küçük işletmeler hem istihdamın hem de piyasa da rekabetin sağlanmasının vazgeçilmez unsurları olduğunu vurgulayan Palandöken, "Liberal ekonomilerde serbest rekabetin işlemesi küçük esnaf ve işletmelerle sağlanabilir. Fiyatların kıyaslanması için çeşitliliğin korunması gerekir. Domateste de, et fiyatlarının artmasında da büyük işletmelerin vebali vardır. Küçük işletmeler 1-2 hayvanını piyasaya sürerken büyük firmalar piyasayı kontrol ederek, fiyatların tırmanışa geçmesine neden oluyor. Tek başına piyasanın aktörü olmak istiyorlar" diye konuştu.

            "KURAL KONULMASINDAN RAHATSIZLAR"

            Perakende Yasa Tasarısı`nın bir an evvel çıkmasını beklediklerini söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Yurtdışında kuralları konmuş piyasalardan çıkıp ülkemize rant sağlamak için gelenler şimdi

–‘siz neden kural koyuyorsunuz?` diye lobi yapıyorlar. İstihdam yaratıyoruz diyorlar ama esnafın dükkanını kapatmasıyla işsizliğin artmasını sağlıyorlar. İşsizliğin önlenmesini değil, küçük sermayeyi yanlarında işçi yapmak istiyorlar. Bu yasa çıkmaz ise haksız rekabetin önüne geçilemez. 2 milyonu aşkın esnaf, yanında çalışanlarıyla 5 milyon kişinin ekmeğiyle oynanıyor" şeklinde konuştu. 

            "KURALSIZLIK ESNAFIMIZIN SOSYO-EKONOMİK YAPISINI BOZUYOR"

Kuralsızlığın esnaf ve sanatkarın sosyo-ekonomik yapısını bozduğunu kaydeden Bendevi Palandöken, "Kuralları olmayan bir perakende piyasası olmaz. Büyük sermayenin hızla perakende piyasasında yer alması ile esnaf ve sanatkar aleyhine bozulan dengenin, ülkemizin sosyo-ekonomik yapısında da sıkıntılar yarattığı için piyasanın kuralları konsun istiyoruz. Rekabete dayanamayan esnaf iş yerini kapattığında bunun yansıması devletimize olacaktır. Esnafın katma değer yaratıp vergi verirken, iş ve aş bekleyenler kervanına katılması, sosyal güvenlik şemsiyesinden çıkarak, sağlık harcamalarını devletten beklemesi mi daha iyi? " diye sordu.

"YASA BİR AN EVVEL ÇIKMALI"

            2009 yılında açılan 24 yeni AVM ile 41 ilimizdeki toplam sayının 238`e, toplam metrekarenin de 5,7 milyona ulaştığını ifade eden Palandöken, "Organize Perakende Sektörü kuralsız bir şekilde büyüyüp gelişmektedir. 2010 yılı Ağustos ayında AVM sayısı 250`ye ulaşırken, 2011 yılında da 313`e çıkması beklenmektedir. Ankara`da 1000 kişiye düşen m², Avrupa ülkelerini solladı. Ayrıca, 2 bin 340 süper market, 5 bin 235 yerel marketler zincirinin yanı sıra, bilhassa ‘Private Label` ürünleri pazarlayan 3 bin 200 adet indirim market zincirleri ile de mahallelerimiz kuşatıldı" diye açıkladı.