ANKARA- Trafikteki araç
sayısının her geçen yıl hızla artmasına rağmen sigortalılık oranlarının
gerilediğine dikkat çeken TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Sigorta teminatları günün şartlarına göre
artırılmalı. Yüksek olduğu için de her yıl 2.5 milyona yakın araç yeni trafiğe
kaydoluyor. Dolayısıyla ülkemizdeki toplam araç sayısı TÜİK verilerine göre 32
milyon, bunların yaklaşık 6 milyonu ise sigortasız durumda. Yani zorunlu
sigortada dahi 6 milyon aracın sigortası yok. Kasko sigortasında ise bilindiği
üzere araç sahiplerinin yüzde 70’i kasko yaptıramıyor” dedi.
-“SİGORTA
POLİÇELERİ GÜNCELLENMELİ, TEMİNATLAR ARTIRILMALI”
Sigorta şirketlerinin poliçelerde taksit imkânı
sunmasının olumlu bir adım olduğunu ancak yeterli olmadığını belirten Türkiye Esnaf
ve Sanatkarları Konfederasyonu TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Poliçelerin ödenme taksitlerinin 10
taksite çıkarılması memnuniyet verici ama bugüne kadarki şikayetlerin en büyük
nedeni sigorta primlerinin yüksek oluşundan kaynaklanıyordu. Ancak bu sigorta
poliçelerinin güncellenmesi, teminatların artırılması ve bununla birlikte
ödenecek tazminatların da o oranda yükseltilmesi gerekiyor. Aksi halde fiyatlar
ve maliyetler artarken, sigorta poliçelerindeki hasar teminatlarında bir
yükselme olmaması sıkıntı yaratıyor. Dolayısıyla teminatların da sigorta
bedellerine orantılı olarak artırılması lazım” şeklinde konuştu.
-“SON 10
YILDA MOTOSİKLET SAYISI YÜZDE 120 ARTIŞ GÖSTERDİ”
Öte yandan trafikteki risklerin artışına da
dikkat çeken Palandöken, “Yine bilindiği
üzere en çok kazalar motosikletlerde yaşanıyor. Sigortalılık oranları ise endişe
verici. Ülkemizde son 10 yılda motosiklet sayısında yüzde 120 oranında artış
var. Buna paralel olarak kaza oranları da aynı şekilde artıyor. Ancak sigorta
oranlarına bakıldığında, motosikletlerin yalnızca yüzde 35’i sigortalı, yüzde
65’i sigorta kapsamı dışında. Bu durum kazalara karışan motosikletlerin diğer
sürücülerle birlikte ciddi sıkıntılar yaşamasına neden oluyor. Ayrıca, yolların
yetersizliği ve motosikletliler için ayrılmış bölümlerin eksikliği kazalara
karışma oranını da artırıyor. Dolayısıyla çocuklarımızın ve gençlerimizin can
güvenliğinin sağlanması için onlara özel, daha geniş ve güvenli yolların
yapılması gerekiyor. Böylece bu tür kazaların daha az hasarlı şekilde
atlatılması mümkün olur. Aksi halde kaybedilen her gencin geri dönüşü mümkün
olmuyor” diye konuştu.