ANKARA- Yarı kapasite ile çalışmaya devam eden ulaşım
sektöründe maliyetlerinin bir önceki yıla göre yüzde 100’ün üzerinde artış
gösterdiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ulaşım sektöründe faaliyet gösteren şoför esnafımızın
yüzde 50 kapasite ile çalıştığında kazancı daha fazla düşüyor, maliyetleri
karşılamakta zorlanıyor. Başta ticari akaryakıt olmak üzere ulaşım sektörü
muhakkak özel olarak desteklenmeli” dedi.
-“YOLCU KAPASİTESİ DÜŞÜNCE MAALİYETLER KARŞILANAMIYOR”
Ulaşım sektöründe bir
yolcunun bile önemi varken kapasitenin yarısına çalışmanın şoför camiasını zora
soktuğunu hatırlatan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel
Başkanı Bendevi Palandöken, “Şehir içi
ve şehirlerarası toplu taşıma araçları bir dolu bir boş olacak şekilde, ayakta
yolcu kabul etmeden yolcu kapasitesinin yarısı kadar yolcu kabul edecek. Zaten
çok uzun zamandır bu kurala riayet eden, etmeye çalışan şoför esnafımız için
bir yolcunun bile önemi büyükken doğrudan yarı kapasite ile çalışması artık
zorluyor. Gittiği mesafe aynı, yaktığı yakıt aynı, çalışan şoför sayısı aynı olduğu
için bu kesimimz artık ayakta kalmakta zorlanıyor. Geçtiğimiz yıldan bu yana lastik,
sigorta fiyatları, araçların bakım masrafları, mazot parası ve daha birçok
kalemde maliyetlerin tamamında artış oldu. Şoför esnafımız başta ticari yakıt
desteği olmak üzere nakit desteği gibi takviyeler ile ayrı olarak
desteklenmeli. Pandeminin başından bu yana bir gün bile evde durmayan, sürekli
yolcu taşıyan, tüm gün direksiyon sallayan şoför emekçilerimizin bu desteğe çok
uzun zamandır ihtiyacı var” diye konuştu.