PALANDÖKEN, “KALKINMANIN VE TURİZMİN ANAHTARI COĞRAFİ İŞARET”
ANKARA-
Yerel
ekonomilerin kalkınması ve tanıtımı için coğrafi işaretlerin öneminin büyük
olduğunu vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Konumu, doğal güzellikleri, kendine has ürünleri olan ülkemizde 464
adet tescilli ürün, 459 adet ise işlemleri devam eden başvuru var. Markalaşma,
yerel ekonominin kalkınması ve turizme olan katkısı nedeniyle çok önemli olan
coğrafi işaretleri ürün sayısını artırmalı, ülkemizin değerlerine sahip
çıkmalıyız” dedi.
-“ÜLKEMİZİN
DÖRT BİR YANI ÇEŞİTLİ ZENGİNLİKLERİMİZLE DOLU”
Ülkemizin çeşitlilik açısından çok zengin
olduğunu hatırlatan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel
Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemizin
lezzet yelpazesi, el sanatları, dokumacılık işçiliği, yörelerin kendine has
ürünleri konusunda o kadar şanslı ve zenginiz ki, bunu çok büyük bir avantaja
dönüştürebiliriz. Coğrafi işaret yani tescil edilmiş ürün bu konuda en önemli
nokta. Edirne’den Kars’a, Adana’dan Sinop’a dört bir yanda birbirinden farklı
17 ürün grubunda 464 ürün hali hazırda coğrafi işaretli. Belediyeler, Esnaf ve Sanatkâr
Odalarımız, Vakıflar, Dernekler gibi 23 farklı kurumun sahipliğini yaptığı bu
coğrafi işaretler halı, kilim, yiyecek, içecek, el sanatları, gibi farklı gruplardalar.
Çeşitlilik bakımından zengin olan ülkemizde böyle nimetler varken, sahip
çıkmak, markalaşmak, tanıtımını artırmak çok büyük önem taşıyor. Hem o bölgenin
tanıtımını artırmak hem de kalkınmasını sağlamak açısından coğrafi işaret
önemli bir basamak” diye konuştu.
-“KALKINMANIN
VE TURİZMİN ANAHTARI COĞRAFİ İŞARET”
Yerel ekonomilerin kalkınması için de yöreye
has unsurların markalaşması gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Coğrafi işaret alarak tescillenen ürünler,
o bölgenin ya da yerin kalkınmasında büyük rol oynuyor. O ürünün satışı,
görülmesi, daha da çok duyulması hem ekonomik olarak satışlarla hem de turizm
açısından ziyaretçi olarak fayda sağlar. Öte yandan örneğin herhangi bir
yörenin zeytini ile Gemlik zeytininin fiyatı aynı değildir. Yani marka tescili
almış ürün muadillerine kıyasla en az 2 katı fiyatla satılıyor. Ekonomik olarak
gelişim sağlamak için de coğrafi işaretli ürün sayısını artırmalıyız. Bu konuda
teşvik amaçlı desteklerde bulunmalı” şeklinde söyledi.