PALANDÖKEN, “İNDİRİM ALDATMACALARI HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR”
ANKARA- Kasım ayının başlamasıyla indirim
aldatmacalarının hız kesmeden devam ettiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Her yıl Kasım ayından yılbaşına kadar Efsane Cuma, Yalnızlar Günü,
Efsane Kasım vb. gibi çok sayıda kampanya ile indirim aldatmacaları yapılıyor.
Son yıllarda giderek popülerleşen bu kampanyalarla ürün pazarlamanın adı
indirim olarak kaldı. Oysa ortada indirim diye bir şey yok. Fiyatların önce
şişirilip ardından da indirim adı altında eskisinden bile daha pahalı fiyata
satıldığını herkes biliyor. Pandemiden dolayı işsiz kalan, işleri sekteye
uğrayan çok sayıda esnafımız ve vatandaşımız varken bazı firmaların bu sahte
kampanyalarla bire bin katma çabası adil değil” dedi.
-“YÜZDE 80’E VARAN İNDİRİM DİYE BİR KAMPANYA OLAMAZ”
Bazı firmalar
tarafından adeta vurguna çevrilen indirim aldatmacalarına karşı vatandaşların
tedbirli olması gerektiğini ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları
Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Bu tür alışveriş çılgınlıkları vatandaşlarımız için değil bazı firmalar
için bir fırsat alışverişidir. Günümüzün rekabet piyasasında hiç kimse yüzde 80
zarar ederek satış yapmaz. Bu rakamlarla aslında kendilerini ele veriyorlar.
Her ürünün maliyeti ve satış fiyatı ortalama olarak bellidir. Ürünlere birkaç
gün öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp sonra yılın belli günlerinde indirim
diye pazarlamak haksız kazançtır. Bu tarz indirim aldatmacalarına karşı
vatandaşlarımız uyanık olmalı. Özellikle internet üzerinden kıyafet, ayakkabı,
parfüm, aksesuar, mobilya, halı, perde vb. gibi ürünler gözle görülmeden
alınmamalı. Ürüne dokunmadan, dokusunu, içeriğini dayanıklılığını bilmeden
almak büyük bir risk. Özellikle fiyatı yüksek olan, evimizin başköşesindeki
mobilya gibi ürünler internetten değil esnaftan alınmalı” diye konuştu.
-“YANILTICI KAMPANYA VE REKLAMLAR CEZALANDIRILMALI”
Ürün pazarlamanın ve
satmanın da bir kuralı olması gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Yılda 2 kez indirim kampanyası yapılır.
Biri yaz sezonu sonunda yazlık ürünler için, diğeri ise kış sezonu sonunda
kışlık ürünler için yapılır. Yılardır dile getiriyoruz kampanyaları kurala
bağlayalım, mağduriyetlerin önüne geçelim. Çünkü bu satış kampanyalarında
sadece kuralsız ürün satışı yapılmıyor. Merdiven altı ürünler de piyasaya
sürülüyor. Fason ürün ve istenmeyen değişik aldatıcı ürünleri satışa sunarak
büyük vurgunlar yapılıyor. Stokları tüketmek için fırsat, indirim günü,
kapatıyoruz gibi aldatıcı satış teknikleri uygulanıyor. Bu tarz yanıltıcı
kampanya ve reklam yapan firmalara cezai işlem uygulanmalı. İndirim sezonu
yılda iki kez olmak üzere sınırlandırılmalı ve indirimler izinle olmalı” şeklinde
konuştu.