PALANDÖKEN, “ÜLKEMİZİN TANITIMI DİZİ VE FİLMLERDEN GEÇİYOR”
ANKARA- Dünya dizi ihracatında 3. sırada yer alan
ülkemizin tüm yörelerine ait bölgesel ürünlerinin tanıtımına ağırlık verilmesi
gerektiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemizde üretilen diziler tüm dünyada 150 ülkede, 500 milyona yakın
bir nüfus tarafından izleniyor. Artık dünyanın her yerinde Türk kültürünü ve sanatçıları
görebiliyoruz. Ülkemizin dizi potansiyelinin ekonomiye daha çok katkı sağlaması
için dizilerde yöresel ürünlerimize, el sanatlarına, gastronomi lezzetlerimize ve
turistik tanıtımlarımıza daha çok yer vererek ülkemizin tanıtımını yapmalıyız.
Dizi ihracatı gelirimiz 1 milyar doların üzerine çıkarılmalı” dedi.
-“TÜRK
DİZİLERİ 150’NİN ÜZERİNDE ÜLKEDE SEYREDİLİYOR”
Pandemiyle birlikte tüm dünyada Türk
dizilerine olan talebin arttığını söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları
Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Yıllık 300 milyon dolar olan dizi ihracatımız pandeminin başladığı
2020’den bu yana 600 milyon dolara ulaştı. Pandemiyle birlikte Türk dizilerine
olan talebin yüzde 184 arttığı belirtiliyor. Ülkemizin potansiyeli göz önüne
alındığında yıllık 600 milyon dolar olan dizi ihracatımız 1 milyar dolar
seviyesinin üzerine çıkarılmalı. İspanya,
Suudi Arabistan ve Mısır başta olmak üzere Türk dizileri
150 ülkede 500 milyon kişi tarafından seyrediliyor. Bu dizilerimizde özellikle ülkemizin sanatkârları tarafından
üretilen Türk halıları, bakır ve gümüş işlemeler, mücevherat, moda, hazır giyim
ve mobilya sektöründen yerli markalarımızın tanıtımına daha çok ağırlık
verilmeli. Dizi ve filmlerdeki kostümlerin yerli tasarım ve üretim olmasına
özen gösterilerek tekstilimizin dünyaya tanıtılmasına olanak sağlanmalı.
Ülkemize has olan kayısı, kuru üzüm, incir ve fındık gibi tarımsal ürünlere de
dizi ve filmlerimizde mutlaka yer verilmeli” diye konuştu.
-“GÖZDE
TURİZM BÖLGELERİMİZ DİZİLERLE DÜNYAYA TANITILMALI”
Turizm cenneti
ülkemizin tarihi ve doğal güzelliklerinin dizi ve filmlerle dünyaya tanıtılması
gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Popüler film ve dizilerde yer alan mekanlar, insanların tatil tercihini
etkileyen en önemli faktörlerden biri olmaya başladı. Dizi ve filmlerde
tarihi ve turistik mekanlara yer verilmesi milyonlarca kişi tarafından
seyredilecek bir tür reklam özelliği sunuyor. Çünkü artık insanlar filmlerde
gördükleri karakterlerin kültürünü tanımak ve onların yaşadıkları yerleri
görmek için seyahat ediyor. Bu yüzden ülkemizin tarihi ve doğal güzellikleri
ile gözde turizm bölgelerimiz dizi ve filmler aracılığıyla tüm dünyaya
tanıtılmalı. Yerli yapımları üreten firmalarımız dizi ve filmlerin satıldığı
ülkelerde devlet destekli tanıtımlar yapabilmeli. Dizi ve film turizmi
hem o filmin çekildiği yerin ekonomisine hem de ülke ekonomisine büyük katkı
sağlıyor. Gastronomi turizmini de canlandırarak istihdam üzerinde önemli bir
etkiye sahip oluyor” şeklinde konuştu.