PALANDÖKEN, “FİYATLAR ÖNCE ŞİŞİRİLİYOR SONRA İNDİRİM YAPILIYOR”
ANKARA- Özellikle Batı'dan esinlenerek uygulamaya
konulan ve tüketiciyi yanıltan alışveriş kampanyalarına karşı vatandaşları
uyaran TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Yılın belli zamanlarında büyük firmalar tarafından başlatılan ve tüm
dünyada hızla yayılan alışveriş çılğınlıklarına yönelik aldatıcı kampanyalar
vatandaşlarımızı yanıltıyor. Bu tür alışveriş günlerinde önce maliyetler
yükseltilerek fiyatlar şişiriliyor sonra indirim adı altında yeniden
pazarlanıyor. Stokları tüketmek için fırsat, indirim günü, kapatıyoruz gibi
satış teknikleri uygulanıyor. Vatandaşlarımız bu tür indirim aldatmacalarına
itibar etmemeli. Fiyatları çok iyi takip ederek bildikleri ürünleri satın
almalı. Öte yandan internet üzerinden alışveriş çılgınlığına kapılıp kredi
kartlarına yüklenilmemeli” dedi.
-“ÖNCE
ZAM YAPIP SONRA İNDİRİM ADI ALTINDA PAZARLAMA YAPILIYOR”
Son zamanlarda moda haline gelen ve tüm dünyada
alışveriş çılgınlığı yaşatan ‘Efsane
Cuma, 11.11 ve 21.21’ gibi indirim kampanyalarına karşı vatandaşları uyaran
Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi
Palandöken, “Bu tür alışveriş
çılgınlıkları vatandaşlarımız için değil büyük firmalar için bir fırsat
alışverişidir. Yüzde 90’lık rekabet piyasasında hiç kimse zararına satış
yapmaz. Bir malın maliyeti ve satış fiyatı ortalama olarak bellidir. Ürünlere
birkaç ay öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp yılın belli günlerinde indirim
diye pazarlamak haksız kazançtır. Bu tarz indirim kampanyalarına karşı
vatandaşlarımız çok dikkatli olmalı. Herkes alıyor ben de almalıyım düşüncesine
kapılmamalı. İhtiyaç fazlası olan ürün ucuz bile olsa pahalıdır.
Vatandaşlarımız yeni yıla kredi kartlarını doldurarak girmemeli” şeklinde
konuştu.
-“TÜKETİCİLER
PİYASALARI ÇOK İYİ KONTROL ETMELİ”^
İndirim var sloğan ve cazibesine kapılıp
yapılan alışverişler sonucunda halkın kandırılarak yeni satış taktikleri
yapıldığını ama soncun hep aynı olduğunu belirten Palandöken, “Türkiye’de
tüketiciler son 3 aydır efsane vurgun piyasalarında dedektife dönüştü. Hem
etiket hem gramajlarda, hem de fiyatlarda büyük oyunlar oynanıyor. Bunu
tüketiciler de, kamu otoritesi de fark etti. Bakanlık tarafından geçtiğimiz
günlerde fırsatçıya ceza yağdı. Böyle ekonominin daraldığı ve insanların
gelirlerinin azaldığı bir ortamda “Efsane” veyahut “Kara Cuma” denilerek stok
eritme oyunlarına halkımız gelmemeli. Öncelikle indirimler gerçek olmalı.
Gerçek olmayan indirimlerden uzak durulmalı. Fırsat, indirim günü, kapatıyoruz
gibi satış teknikleri uygulanıyor. Vatandaş buna itibar etmemeli. Bu sadece
satıcılar için fırsat oluyor. Bu tür kampanyaların sadece isimleri yeni,
ancak yöntemleri hep aynı. Önce şişir sonra indir. Sadece değişen kampanyanın
ismi. Ama sonuç hep aynı. Halkı kandırmaktan başka bir şey yapılmıyor” şeklinde
konuştu.