• E-Posta
  • Yazdır

Palandöken: "Akaryakıt zamları esnafımızın belini büküyor."


ANKARA - Mart ayı içerisinde akaryakıta üst üste 3 kez yapılan zammın hem şoför esnafının belini büktüğünü hem de vatandaşların aile bütçesine ek masraflar getirdiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, akaryakıta yapılan son zamlarla 10 numara yağa talebin daha da artacağını söyledi. Palandöken, `Akaryakıta zam yapılmakta ama tarifelerde bir artış olmadığı için zar zor evini geçindirmeye çalışan şoför esnafımız zora düşmektedir. Taşımacılığın en büyük maliyeti akaryakıtla birlikte lastik, tamir ve yedek parça fiyatlarında KDV indirimi yapılmalı. Akaryakıt fiyatlarının sürekli artması ile litresi neredeyse üçte bir fiyat olan 10 numara yağın kullanımı artmaktadır` dedi.

-`VERGİ İNDİRİMİ KAÇAĞI DÜŞÜRÜR`

Motorinde yapılacak ÖTV indiriminin aklı başında herkesi yasal satılan motorine yönlendireceğini de açıklamasına ekleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Çünkü 10 numara yağ dediğiniz karışım motorun ömrünü azaltmakta, sonuçta daha büyük bir masrafa yol açmaktadır. Ayrıca kaza anındaki yanıcı etkisi de insanların hayatını tehdit etmektedir. Kimse fiyat farkı azaldığında 10 numara yağı tercih etmez. Yani yapılacak olan vergi indirimi kaçak oranını düşürür. Böylece yasal motorin kullanımı artar. Sonuçta yapılan vergi indirimi de motorin kullanımının artışı ile telafi edilmiş olur. Sahte yakıt ve kaçak akaryakıttan devletimizin vergi kaybı yıllık 2 milyar liranın üzerinde olduğu tahmin edilmektedir. Çevreye ve araçlara verdiği zarar da hesap edilse daha büyük bir maliyetten söz edebiliriz. Çünkü bu da milli servet kaybıdır` diye konuştu.

-`TEDBİRLER ARTIRILMALI VE TESK ÇÖZÜM ORTAĞI OLMALI`

Sonucu ölümle biten kaza nedenleri arasında 10 numara yağ adlı yakıtın kullanılmasının tespit edilmesinin bile önlem alınmak için yeterli bir sebep olduğunu da sözlerine ekleyen Bendevi Palandöken, `10 numara yağı yakıt haline getirmek için kullanılan solvent ve diğer kimyasal çözücülerin ithalinden kullanım yerlerine kadar takibi yapılabilir. Yol boylarında tenekeler içinde yapılan satışın yasaklanarak, cezai müeyyide getirilebilir. Çevreyi kirletmesi açısından egzoz ölçümleri yapılarak engellenebilir. Bu konuda regülatör kurumlar olarak Maliye Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve TESK yetkilileri bir araya gelerek bu yasadışı kullanımın engellenmesi için gerekli ortak tedbirler alınarak, uygulanmaya konulmalıdır` dedi.