Palandöken, `Şehir İçi Toplu Taşımada Kdv Yüzde 8`e Düşürülmeli`
Palandöken, `Şehir İçi Toplu Taşımada Kdv Yüzde 8`e Düşürülmeli`
ANKARA - Dünyadaki en pahalı akaryakıtın Türkiye`de kullanıldığını ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Şoför esnafının en büyük maliyeti akaryakıt ve dünyadaki en pahalı akaryakıtı da Türk şoför esnafı kullanıyor. Bu nedenle servis araçlarında olduğu gibi şehir içi toplu taşıma hizmetlerinde de KDV oranı yüzde 18`den yüzde 8`e düşürülmelidir` dedi.
-`KDV SERVİS ARAÇLARINDAKİ GİBİ YÜZDE 8 OLMALI`
Mevcut uygulamanın anayasanın eşitlik ilkesine aykırı olduğunu kaydeden TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Akaryakıtın pahalı olması nedeniyle hemen hemen tüm AB ülkelerinde şehir içi toplu taşımada indirimli KDV oranı uygulanıyor. Örneğin, şehir içi toplu taşımada KDV oranları Hollanda, İngiltere ve Slovakya`da yüzde 0, İsveç ve Belçika`da yüzde 6, Almanya ve Fransa`da yüzde 7, İspanya`da yüzde 8`ken ülkemizde genel oran olan yüzde 18`dir. Bu oranın diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de indirilmesi gerekir` diye konuştu.
-`REKABET ORTAMI YOK OLUYOR`
Sektörde farklı KDV oranlar uygulamasının rekabeti bozduğunu da ifade eden Palandöken, `Servis aracı işletenler yüzde 8 KDV öderken özel halk otobüsü işletenler yüzde 18 KDV ödüyor. Bununla beraber başta 65 yaş üzeri yaşlılar olmak üzere 16 meslek mensubunu kanun gereğince ücretsiz taşıyan halk otobüslerinin tüm gelirleri kayıtlı olduğundan çok büyük bir vergi yükü altında kalmaktadır. En önemlisi belediye otobüsleri devlet imkanlarını kullanarak hizmet ederken esnafımız ise kendi imkanları ile hizmet edip ayakta durmaya çalışıyorlar. Bu nedenle servis araçlarında olduğu gibi halk otobüslerinde de KDV oranının yüzde 8`e indirilmesi sektörü bir nebze olsun rahatlatacaktır` dedi.
-`UYGALAMADA FARKLILIK OLMAMALI`
Şehir içi halk otobüs işletmecilerinin aynı zamanda belediyelerle de büyük bir rekabet içerisinde olduğunu da anlatan Palandöken, `Ulaştırma Bakanlığı tarafından çıkarılan kanunda 20 yaşa kadar çalıştırılabilen otobüslere her belediye kendi kafasına göre yaş tahdidi getirmektedir. Kimi belediye 12 yaşın, kimisi 10 yaşın üzerindeki otobüslerin çalışmasına izin vermediği gibi proje çizim ücretleri de çok yüksek olduğundan halk otobüsü işletmecilerimiz büyük sıkıntı içerisindeler. Bu sıkıntıların biran önce giderilmesi için belediyelerin Ulaştırma Bakanlığı`nın koymuş olduğu 20 yaş sınırını belediyeler kendi keyiflerine göre değiştirmemeleri için yeni bir çalışma yapılmalıdır` diye konuştu.