Palandöken; `Şoför ve nakliyeci esnafı rekabet değil yaşam mücadelesi veriyor `
ANKARA- Şoför ve nakliyeci esnafının kazanılmış
haklarının birer birer elinden alınarak büyük şirketlerle rekabet edemez hale
geldiğini kaydeden TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Konfederasyon olarak şoför ve nakliyeci esnafının
haklarını korumaya çalıştıklarını, söyledi.
-`ŞOFÖR ESNAFI, EKONOMİDE ÇOK ÖNEMLİ YERE SAHİP`
Şoförün trafik güvenliği konusunda eğitimli ve bilinçli olması, bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı kalmasının trafik güvenliğini doğrudan etkileyecek bir durum olduğunu belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Şoför esnafı, ülkemiz ekonomisinde çok önemli bir yere sahiptir. Şehir içi, şehirlerarası, uluslararası yük ve yolcu taşıması ile öğrenci ve işçi servis araçlarında çalışan şoförlerin oranı yüzde 80`dir. Yüzde 20`si ise mal sahipleridir. Evine ekmek götürmek için gece-gündüz demeden yaz-kış 24 saat kamu hizmeti vermek için çalışmaktadır. Yurtdışına taşıma belgesi (C2) sahibi filolara yurtiçinde de eşya taşıma hakkı verilmesi, pahalı mazot kullanan K1 belgesine sahip esnafımıza karşı haksız rekabet yaratmıştır` dedi.
-`TAŞIMACI ESNAFI BÜYÜMEK YERİNE KÜÇÜLDÜ`
Karayollarında yapılan iyileştirmeler, teknolojinin gelişmesine paralel olarak kullanılan araçların değişmesi ve son yıllarda duble yol yapımına ağırlık verilmesinin, vatandaşlarımıza hizmetin daha hızlı, daha ekonomik ve daha konforlu ulaşmasında önemli gelişmeler olarak niteleyen Bendevi Palandöken, `En önemlisi de trafik güvenliğinin daha etkin olarak sağlanması ve karayolunda meydana gelen kazaların önlenmesi için yapılan çalışmaların daha bilinçli ve teknolojik yöntemlerle sürdürülmesidir. Ancak, bütün bu olumlu gelişmelerin yanında, taşımacı esnafı ekonomik olarak aynı ölçüde büyüyememiş, günümüzde her sektörde yaşanan ekonomik sıkıntı, iş hacminin gittikçe küçülmesi, pek çok maliyet giderleri ve en önemlisi de akaryakıta yapılan zamlar, vergi yükü altında boğuşan esnafın büyük firmalarla rekabet etmesini engellemiştir. Bu da esnafın gittikçe küçülmesine ve hatta pek çok taşımacının mesleği terk etmelerine neden olmuştur` diye konuştu.
-`YASALAR BÜYÜK ŞİRKETLER BAZ ALINARAK
DEĞİŞİYOR`
Yasaların getirdiği yükümlülüklerin büyük
şirket ve firmaların baz alınarak belirlendiğini de anlatan Palandöken, `Esnafın bunları yerine getirmesi ve sürekli
değişen uygulamaları takip edebilmeleri mümkün bulunmamaktadır. Ayrıca, gerek
genel mevzuat gerekse 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ve 5393 sayılı
Belediye Kanunu çerçevesinde yapılan yeni düzenlemelerde kazanılmış hakların
korunmaması, her seferinde mevcut ekonomik durumu zorlaştırıcı yeni
düzenlemelere yer verilmesi de esnafımızın mağduriyetini artırmaktadır. Bu sebeple; öncelikle Şoför ve nakliyeci esnafımızın, kazanılmış
haklarının korunması için gerekli çalışmalar yapılmakta olup, bu konuda ilgili
Bakanlarımızla irtibatımız devam etmektedir`
dedi.