Palandöken, `Hesap İşletim Ücretleri Tamamen Kaldırılmalı`
ANKARA - Tüketici Kanunun 28 Mayıs 2014 Çarşamba günü yürürlüğe girmesinin önemine işaret eden TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, indirimli satışların sıkı denetlenmesini isteyerek konuya ilişkin yazılı açıklama yaptı. Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken açıklamasında, `İndirimli satışlar sıkı denetlenmeli ve tüketiciler kandırılmamalı. Özellikle bankacılık işlemlerinden alınan ücretler ile uzun soluklu aboneliklere son verilmelidir. Bankada vatandaşın parası taksit taksit eriyor. Duran para eriyor. Böyle adelet mi olur? En önemlisi yeni düzenleme ile bankacılık hizmetleri ile ilgili ücret tespitini BDDK yaparken mutlaka tüketicileri korumalıdır` dedi.
-`HESAP İŞLETİM ÜCRETİ KAYITDIŞILIĞI ARTIRIYOR`
Yasal düzenleme ile tüketicilere önemli haklar verildiğini de ifade Bendevi Palandöken, `Bankalar artık tüketiciye aidatsız kredi kartı sunmak zorunda. Hesap işletim ücreti sebebiyle birçok vatandaşımız bankalardan kaçıyor. Bankada parasını tutana çifte ceza uygulanıyor. Bu da küçük tasarruf yapmak isteyen vatandaşlarımız için büyük bir engel. Bankada paran var, her ay bakıyorsun 5 lira 5 lira eriyor. Ya da şehir dışında okuyan çocuğuna havale yapacaksın, hesaba para yatırdığında 30 lirası eksiliyor. Böyle bir adalet olabilir mi? Daha da önemlisi hesap işletim ücreti sebebiyle kayıt dışılık artmaktadır. Bu da vergi kaybına neden oluyor. Yeni bir düzenleme ile hesap işletim ücreti kaldırılmalıdır. Bugüne kadar bankalar tarafından haksız olarak alınan hesap işletim ücretleri de hak sahiplerine geri iade edilmelidir. Tüketici hakem heyetleri 3 bin liraya kadar olan anlaşmazlıklara çözüm getirebilirken hesap işletim ücretlerinin bu kapsam dışında tutulması yanlış bir uygulamadır. Kanunun amacı vatandaşların haklarını mahkeme dışında ve kolaylıkla arayabilmesi iken hesap işletim ücretinin iptali için mahkemelere başvurulacak olması yeniden ele alınmalıdır` diye konuştu.
-`UZUN SOLUKLU ABONELİKLER KALDIRILMALI`
Uzun süreli abone olunan hizmetlerden tüketicilerin zarar görmeden ayrılabilmesi gerektiğini de ifade eden Palandöken, `Özellikle telefon ve internet servis sağlayıcılarının müşterilerini uzun süreli abone yapıyorlar. Başka bir firma indirim yaptığı zaman tüketiciler bu uzun süreli taahhütleri nedeniyle indirimlerden yararlanamıyorlar. Yararlanabilmesi için ceza ödemek zorunda bırakılıyor. Abone konusuna esneklik getirilmeli ve tüketicinin daha ucuz ve karlı olan kampanyalara katılımı sağlanmalıdır. Diğer önemli konu ise yanıltıcı kampanyaların önüne geçilmelidir` dedi.