• E-Posta
  • Yazdır

PALANDÖKEN, `İNDİRİM KAMPANYALARI MÜŞTERİ ÇEKME TUZAĞINA DÖNDÜ`


 

ANKARA - Yeni bir yıla girerken özellikle Alışveriş Merkezlerinin (AVM) müşteri çekmek ve daha çok alışveriş yapılmasını sağlamak için çılgın ve inandırıcı olmayan kampanyalar yapıldığına dikkat çeken TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `İnandırıcı olmayan indirim kampanyalarına şüpheyle bakın ve alışveriş çılgınlığından uzak durun kredi kartlarınızı yeni yıla girerken şişirmeyin` dedi.   

 -`İHTİYAÇ FAZLASI İSRAF OLUR`

Hızlı bir yaşam, hızlı alışveriş tarzını benimseyen vatandaşlarımız promosyonlardan faydalanma, indirimli alışveriş reklamlarının büyüsüne kapılıp pek çok şeyi ihtiyacı olmadan aldığını söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Tüketiciler 3 al 1 öde, 1 alana 1 bedava sloganlarına kanmasın, ihtiyacın kadarını almalı. Eğer indirim yapılacaksa 1 tanesini 3`te 1`i fiyata satsınlar ki israf olmasın. Bu tür aldatıcı satış stratejileri tüketicinin güvenini azaltıyor` diye konuştu.

-`KREDİ KARTLARINA YÜKLENMEYİN`

Yılbaşı öncesi alışverişlerde tüketim çılgınlığına kapılan vatandaşların kredi kartına yüklendiğini de anlatan Palandöken, `Ödenemeyen bireysel kredi kartları borçları incelendiğinde üzücü bir tablo ortaya çıkıyor. 2016 Ekim ayı verilerine göre 2 milyon 189 bin 163 kişinin bireysel kredi kartı borcu halen devam ediyor durumda. Satın alma koşulları kullanıcı dostu olan ve cazip gelebilecek ürünlerin ön plana çıkarılması ile alışverişler kolaylaşırken, kredi kartı ödemelerinizi güçleştirebilir. İhtiyaç olan ürünlerin dışında alışveriş yapmamaya özen gösterilmelidir. Eğer indirimli alışverişlerin büyüsüne kapılıp pek çok şeyi ihtiyacın olmadan fazla alırsan kredi kartını şişirirsin. Aldığın ayakkabıyı, gömleği, pantolonu giyemezsen, ucuz diye aldığın pahalıya gelir` diye konuştu