• E-Posta
  • Yazdır

PALANDÖKEN: `MARKALAŞMA ULUSAL BİR KAMPANYA HALİNE GETİRİLMELİ`


 

ANKARA - Türkiye ekonomisinin gelişmiş ülkeler düzeyine çıkabilmesi için her alanda çok sayıda marka yaratmamız gerektiği ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Ülkemizde son yıllar marka olan işletme sayısı artıyor ama bunların çok azı uluslararası alanda etkili oluyor. Üretici işletmelere markalaşma teşviki verilmeli ve bu konudaki danışmanlık hizmetleri artırılmalı` dedi.

-`ÇOK SAYIDA MARKA OLUŞTURMALİYİZ`

Türkiye`nin tekstil konusunda dünyadaki en iyi ülkelerinin başında geldiğini belirten Palandöken, `Dünyanın en tanınmış markaları, üretimi Türkiye`de yaptırıp ürünlerin üzerine kendi etiketini basıyor. Üretim maliyetinin en az 25-30 katına bu ürünleri dünyanın her yerinde satıyor. Sonuçta bizim üreticimiz sınırlı bir gelir elde ederken, ürün fiyatının yüzde 90`ı marka geliri olarak yabancı firmalara kalıyor. Bu dengesizliği tersine çevirmek için mutlaka çok sayıda marka yaratmamız gerekir` diye konuştu.  

-`MARKALAŞMA KONUSUNDA ULUSAL KAMPANYA BAŞLATILMALI`

Özellikle üretici KOBİ`lere markalaşmanın öneminin çok iyi anlatılması gerektiğini vurgulayan Palandöken, `Markalaşma konusunda en kısa sürede ulusal bir kampanya başlatılmalı. Bu konu liselerde ders müfredatına alınmalı ve üniversitelerde markalaşma, patent, coğrafi işaret konularındaki bölümler yaygınlaştırılmalı. Türkiye`nin geleceği markalaşma ile olacak. Örneğin Beyaz eşya, Otomotiv yan sanayi ve organik gıda maddeleri konusunda markalaşmaya önem verilmelidir` şeklinde konuştu.