PALANDÖKEN, “ÜCRETSİZ YOLCULAR İÇİN VERİLEN DESTEK ARTIRILMALI”
ANKARA- Kamu hizmeti gören halk otobüsçü esnafının
mazota gelen zam altında ezildiğini söyleyen TESK Genel Başkanı Bendevi
Palandöken, “Akaryakıt fiyatları
2018’den bu yana adeta tavan yaptı. Son 4 yılda motorinin fiyatı yüzde 366
artmasına rağmen halk otobüslerine ücretsiz taşınan yolcular için verilen
destek 2018’den bu yana yalnızca yüzde 50 artış gösterdi. Verilen destek halk
otobüsçü esnafımızın maliyetlerini karşılamıyor. Ücretsiz ve indirimli
taşımacılık yaparak kamu hizmeti gören özel halk otobüslerine verilen devlet destekleri
kesinlikle artırılmalı” dedi.
-“ARTAN MAZOT FİYATI TAŞIMACI ESNAFIMIZIN BELİNİ BÜKÜYOR”
Halk otobüsçü
esnafının yükünün hafifletilmesi gerektiğini belirten Türkiye Esnaf ve
Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Tüm dünyada başta akaryakıt olmak üzere
enerji fiyatları büyük ölçüde arttı. 2018’in Temmuz ayında 5.75 bandında olan
motorin şu anda 26.8’den satılıyor. Öte yandan lastik ve yedek parça fiyatları,
sigorta maliyetleri ve araç muayene ücretleri gibi tüm kalemlerde büyük bir
artış söz konusu. Ancak ücretsiz taşınan yolcular için otobüs başına verilen
destekler Ankara ve İstanbul için bin 330 TL’den bin 995 TL’ye, büyük şehirler
için bin TL’den bin 500 TL’ye, taşra için ise 800 TL’den bin 200 TL’ye
çıkarıldı. 65 yaş ve üstü vatandaşlarımızın, öğrenci, engelli, polis,
basın mensubu gibi toplumun farklı kesimlerini ücretsiz ve indirimli taşıyan
halk otobüsçülere verilen desteklerde artan enflasyon ve mazot oranında
bir karşılık alınamadı” şeklinde konuştu.
-“HER İLÇENİN NÜFUS YOĞUNLUĞU VE YOLCU SAYISI AYNI DEĞİL”
Hizmette aksama
yaşanmaması için desteğin otobüs başına değil yolcu başına değil yolcu başına
verilmesi gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Halk otobüsçüler kamu hizmeti
vermekten ve ücretsiz taşıma yapmaktan değil, bu hizmetleri yaparken yeterli
desteği alamamaktan mustarip. Destekler Ankara-İstanbul, büyük şehirler
ve taşra olmak üzere üç bölümden oluşuyor. Ancak Ankara’yı baz alırsak her
ilçenin nüfus yoğunluğu ile ücretsiz ya da indirimli taşınan yolcu sayısı aynı
değil. Bu yüzden verilen destekler otobüs başına değil yolcu başına güncel
olarak hesaplanırsa sorun yaşanmaz ve
esnafımızın mağduriyeti ortadan kalkar. Bununla
birlikte halk otobüsçü esnafımız kamu görevi yaptıkları için KDV
muafiyeti, ticari akaryakıt vb. gibi teşvikleri de bekliyor” diye konuştu.