PALANDÖKEN, “SAĞLIK İÇİN GELEN TURİST 3 KAT FAZLA PARA HARCIYOR”
ANKARA- Sağlık turizminin ülkemizin çok önemli bir
gelir kaynağı olduğunu hatırlatan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemiz medikal tedaviden saç ekimine,
termal tedaviden estetik operasyonlara kadar çok geniş alanda olmak üzere
sağlık turizminde en çok tercih edilen ilk 10 ülke içerisinde. Bu başarı ve
potansiyelimizi, son zamanlarda sıklıkla işlenen hastane, doktor konseptli dizi
ve filmlerimizde de reklam ve tanıtımlarla cazibesini artırarak
taçlandırmalıyız” dedi.
-“SAĞLIK İÇİN GELEN TURİST 3 KATI PARA HARCIYOR”
Her geçen yıl sağlık
için gelen turistlerin sayısının arttığını belirten Türkiye Esnaf ve
Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “2008 yılında sağlık için gelen turistlerin
sayısı 74 bin iken 10 yıl sonra bu sayı 10 katına çıktı. Geçtiğimiz yıl ise 1
milyon civarında olan sağlık için gelen turist sayında 2 milyon hedefine
ulaşmamamız için bir engel yok. Ayrıca tedavi amaçlı gelen turist, normal
turistin 3 katı para harcıyor. Dolayısıyla ülkemize ve ekonomimize sağlayacağı
katkıyı yabana atmamalıyız. Saç ekimi, termal tedaviler, estetik operasyonlar,
fizik tedavi uygulamaları gibi birçok konuda dünyada en çok tercih edilen ilk
10 ülkeden biriyiz. Bu sıralamamızı ilk 3’te yer alacak şekilde hedef koyarak değiştirmeliyiz”
diye vurguladı.
-“SAĞLIK TURİZMİNDE HEDEFLERE ULAŞMAK REKLAMDAN GEÇİYOR”
Sağlık turizminde
belirlenen hedeflere ulaşmak hatta bu hedeflerin de üzerine çıkmanın reklam ve
tanıtımdan geçtiğini belirterek dizi film senaristlerinin dikkatini çeken
Palandöken, “Tedavi yalnızca
hastanelerde medikal olarak değil, sıcak sularımızla, doğal güzelliklerimizle,
fizik tedavi uygulamalarımızla da gerçekleşiyor. Bunlarla ilgili son dönemde
televizyonlarda yayınlanan sağlıkla ilgili dizi film içerikleri bu yönleriyle
de zenginleştirilirse kendi vatandaşımız da yabancı turistler de görmedikleri
yerleri görecek, ziyaret edecek ya da yeni yöntemleri keşfederek ülkemizde
tedavi olacaktır. Sağlık turizminde belirlenen hedeflere ulaşmak, hatta bu
hedeflerin de üzerine çıkmak, bilinirliğin artması için, reklam ve tanıtımlar
bu noktada çok önemli” şeklinde belirtti.
-“HASTANE DOKTOR KONULU DİZİLERDE SAĞLIK TURİZMİ DE
İŞLENMELİ”
Dizilerimizde sağlık
turizmine de yer verilmesinin önemini vurgulayan Palandöken şöyle devam etti: “Son dönemlerde televizyonlarda sık sık
hastane, doktor konsepti çevresinde geçen dizi yapımlarımız arttı. Yurtdışında
da yurtiçinde de izlenme oranı oldukça yüksek olan bu dizilerimizin içeriği,
ülkemizin yararına da hizmet edecek şekilde kurgulanmalı. Burada
senaristlerimize oldukça büyük görev düşüyor. Bacasız sanayimiz turizmde,
özellikle de sağlık turizminde olan başarımızı bu diziler ile harmanlamalıyız. Medikal,
termal ve ileri yaş/engelli turizmini kapsayan sağlık turizminde ülkemizin her
geçen gün artan başarısını, dizi ve filmlerle bilinilirliği ile cazibesini
artırmalıyız.”